søndag 18. januar 2009

Adios Esteli

Ja, naa er vi alle samlet i Managua igjen. Har ingenting i mot Managua, men savner Esteli. Ble alt for glad i den byen! Har naa tilbragt 2 uker paa spraakskole som var helt greit. Ble noksaa lei av skolen de siste dagene, men med mye aktiviteter etter skolen holdt vi ut. Vi besokte blant annet sigarfabrikk, natur medisin og papirresirkulering som ble oppstartet av kvinner. Vi jentene og fra tid til annen vaar "paapasser" Rommell dro ofte paa kafé og Rincon Legal om kveldene. Rincon Legal er revolusjonsbaren i byen, og ble paa mange maater vaart andre hjem i Esteli. Kjempe artig plass:)

Familien jeg bodde hos var kjempesnill. I starten var det vanskelig aa komunisere, men det kom seg raskt etter aa ha vaert paa spraakskolen ei stund. Barna i familien laerte meg ord, og jeg laerte dem engelske ord. Fikk mye god mat, og naa synes jeg gallo pinto (bonner og ris) er noe av det beste jeg kan faa til mat. Ines, vertsmamman min, serverte meg mat hver dag og vasket klaerne mine. Jeg insisterte paa aa gjore det selv (jeg gjorde det noen ganger), men er jeg paa besok saa er jeg paa besok! Foltes nesten som et hotell...

Esteli var for oss 8 som var der en by med mye liv, koselige kafeer, noe magetrobbel, dansing og hyggelige vertsfamilier for de fleste.

I morgen drar vi alle til forskjellige steder i Nicaragua, og vi er alle litt spente. Jeg, Ingrid og Ingeborg drar til Laguna de Perlas, 3 drar til Bluefields, 4 til Esteli og 6 til Rio San Juan. Blir lange bussturer og baatturer for de fleste, men de som skal til Esteli tar det ca bare 2 timer med buss. Vi gleder oss!

-Inga-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar