lørdag 3. januar 2009

Hola fra Esteli

Hei og hopp!
Saa har et nytt kapittel av eventyret begynt! Her i Esteli trives vi alle 8. Vi har hatt 1.skoledag i dag. Det var ganske slitsomt, men veldig moro. I gaar da vi kom frem til skolen tok vi en test for aa kartlegge spraakferdighetene med en gang. Alle fikk nok et lite aha om hvor lite vi kan, men det skal vi gjoore noe med de to neste ukene. Etter testen kom familiene og hentet oss. Vi var veldige spente og det var med skrekkblandet fryd jeg gikk fra skolen sammen med familien. Det er vanskelig aa si hvor mange som egentlig bor i huset jeg bor i for noen kommer og gaar rett som det er. I dag tidlig spiste jeg for eksempel frokost med en mann fra USA som bor i andre etasje. Han er visst her for aa laere spansk og er med aa hjelper til i en organsisajon for kvinner. De gjenvinner og lager papir paa gamlemaaten.(dvs. med fibermasse, pressing og toorking;) )
Standaren i husene vi bor i er bedre enn hotellet i Managua, og jeg for min del synes ogsaa maten er bedre. I Huset mitt har de ogsaa varmtvann i dusjen! Tempraturen er ogsaa bedre her enn i Managua. Det er luftigere og litt kjooligere, saann at det er godt aa ha et tynt teppe over lakenposen her ogsaa, som i Palacaguina. Selv om det er rundt 100.000 innbyggere her er sentrum og byen ganske oversiktlig. det er aaser rundt hele byen saa man ser liksom en ende paa bebyggelsen.
Naa skal vi mootes for aa tusle litt rundt i byen. vi maatte dele oss for aa faa en data hver, men det er ikke noe problem for det er en internettkafe i hver gate omtrent. Men naar vi ikke har mobil saa maa avtaler holdes...Buenos tardes!

-solvei-

2 kommentarer:

  1. Godt å høre at du har det bra Solvei! Her har vi æ, ø og å! :)

    SvarSlett
  2. Flott blogg gleder oss til å høre videre!!

    SvarSlett