fredag 9. januar 2009

Hola!
Her i Esteli kose me oss skikkelig om dagen.. skolen e saa som saa, gaar litt opp og ner med alle, men vi holder motet oppe.
I gaar donerte me ganske mye mat og leker (ein fotball som egentlig va ein basketball, men som saa ut som ein fotball) til Hogar crea som er ett rehabiliteringshjem for gutter med rusproblemer, vi gaar mye rundt i Esteliby og titter og i gjengjeld blir glodd paa. Som dere andre er vi ofte paa kafe.
I helgen skal vi paa kino, spille billiard, gaa paa konsert og ut og danse.
Vi holder oss mest mulig aktive paa d sosiale, oss imellom iallfall. Men vi trives godt i lag med de vi er blitt kjennt med. I kvell skal vi henge med noe laerere, broren til Solveig og hans kamerater. Ingeborg folte seg ikkje saa bra i dag og droppet skolen, men hun kommer forhaapentligvis i dag.. vi skal ogsaa besoke ein koslig liten kafe i dag (omg).

Men over paa noe helt annet..
Greit nok at dagene her i Esteli gaar som smurt, men herregud for noen netter eg har!
I gaar fortalte eg jentene om at eg horte lyder fra inne i madrassen min, men siden jeg har en tendens til aa bli litt paranoid tenke jeg ikkje mer over d.. Men i gaar da jeg var godt inne i en spennende sekvens i boka mi poppet det ei mus fram fra madrassen min, ei MUS! har ikkje sovet i det heila tatt i natt.. forklarte det til dama jeg bor hos og dette er en forkortet handlingresyme;
yo tengo un raton en mi cama!
No! no raton un iguana?
Iguana? No, un raton!

etter litt vill gestikulering forstod hun d, og sa at hun skulle kjope musefeller.. hun reiste til managua i dag morges! men men jeg pakka meg inn i myggnettingen igjen og laa vettskremt med vidaapne oyner og svaeta, spydde litt ogtilslutt vanska jeg klaer!

Huset mitt er paa ein maate definisjonen av huset med det rare i.. slaaopp i ordboka og du ser et Knall gronnt hus midt paa et hjorne med gitter rundt hele.. inni finner du ei gigntisk dame du maa spasere rundt for aa komme forbi, ein liten gutt paa fire meg null respekt for privatliv, en tysker som er tysker, en papagoye som prater hyler og prater hele natten og meg..

Hjertelig hilsen Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar